نوشته شده توسط : آیسان

ژنراتور مکالته ایتالیا توان ۳۱ کاوا

ژنراتور مکالته ایتالیا توان ۳۱ کاوا سابقه ای طولانی جهت کاربرد در دیزل ژنراتورها را دارند و امروزه محصولات خود را در دسته های تک فاز و سه فاز تولید میکند. به عنوان شرکت های نو آورانه و پویا، مکالته افتخار به بزرگترین تولید کننده مستقل از آلترناتور همزمان، با وسیع ترین ولتاژ پایین انتخاب دینام را نسبت به تمام تولید کنندها را دارد.

ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO28-1V/4 سه فاز،بدون جاروبک، ۱۵۰۰ RPM است. ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO28-1V/4 دارای مکانیک استاندارد،شاسی مکانیکی جوش داده شده با آویز و قطع کننده مدار قدرت می باشد.دیزل ژنراتور چیست و چه انواعی دارد؟

قبل از پاسخ به این سئوال که دیزل ژنراتور چیست و چه انواعی دارد، نیاز است تا با مفهوم ژنراتور بیشتر آشنا شویم. ژنراتور در واقع همان واژه انگلیسی Generator به معنای تولید کننده است. هنگامی که یک ژنراتور را با یک موتور به هم متصل می کنند، دستگاه جدیدی شکل می گیرد که به آن موتور ژنراتور می گویند.

بنابراین در موتور ژنراتور منظور از ژنراتور، تولید کننده است و موتور که به آن پیشران یا محرک گفته می شود دستگاهی است که انرژی را برای به کار انداختن وسایل نقلیه، دستگاههای دیگر، یا تولید الکتریسیته به کار مکانیکی تبدیل می کند.

موتورها انواع مختلفی شامل موتور بخار، موتور بنزینی، دیزل، الکتریکی، جت و موشک دارند که انرژی هر یک از این موتورها از سوخت هایی مانند بنزین و یا گازوئیل بدست می آید.

بر اساس توضیحات فوق اکنون می توانیم با ارائه این تعریف که دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی است که به منظور تولید انرژی الکتریکی از آن استفاده می شود، فهم روشن تری از دیزل ژنراتور ارائه دهیم.

دیزل ژنراتورها که شاید شما هم نام آنها را تحت عنوان "موتور برق" شنیده باشد در مکان های استفاده می شوند که به شبکه برق متصل نیستند. البته امروز در برخی از اماکنی که برق نیز دارند از دیزل ژنراتورها به عنوان منبع تغذیه اضطراری استفاده می شود تا در صورت قطعی برق، برق تولیدی آن در شبکه جریان یابد.

دیزل ژنراتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: موتور (Engine)؛ ژنراتور (Generator)؛ شاسی دیزل ژنراتور و تانک سوخت روزان؛ و تابلو برق اصلی یا تابلو حفاظت و کنترل

انواع دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به دیزل دوئیتز (DUITZ)، دیزل ژنراتور ولوو (Volvo)، دیزل پرکینس (Perkins)، کومینس (Cummins)، دیزل لووُل (Lovol)، دیزل موتورسازان، ژنراتور استامفورد (Stamford)، و ژنراتور مکالته (Meccalte) اشاره کرد.اگرچه بسیاری از افراد ممکن است که ولوو را به دلیل خودروهای سبک و سنگین این شرکت مشهور و بنام اروپایی بشناسند که خودروهای سواری آن در خیابان ها چشم نواز هستند و خودروهای سنگین ولوو نیز با امکانات رفاهی قابل توجه در جاده ها چرخ صنعت حمل و نقل را به خوبی می چرخانند، اما دیزل ژنراتورهای ولوو نیز پای ثابت صنایع بزرگی هستند که تداوم فعالیت خود را به واقع مدیون این ژنراتورها هستند.

در واقع، دیزل ژنراتورهایی که توسط ولوو ساخته می شوند، تولید کارخانه ای به نام ولوو پنتا (Volvo Penta) هستند که از سال 1907 میلادی تأسیس شده و پس از 28 سال فعالیت توسط شرکت ولوو خریداری شد و اکنون با بیش از یک قرن سابقه از جمله شرکت هایی است که تولیداتی از جمله انواع موتور برای شناورهای دریایی، دیزل ژنراتورها، و موتورهای دیزلی با کاربرد صنعتی را در کارنامه خود دارد.

دیزل ژنراتورهای مطرح در عرصه جهانی

علاوه بر ولوو دیزل ژنراتورهای لوول نیز از دیگر ژنراتورهایی هستند که امروز در عرصه صنایع جهانی از شهرت خوبی برخودار هستند.

موتورهای لوول (Lovol Engines)  که از محدوده 20 تا 150  کیلو ولت آمپر (KVA) متفاوت هستند با برخورداری از آخرین فناوریهای منطبق با تحقیقات توانسته بخش قابل توجهی از بازار این حوزه به خود اختصاص دهد.

محدوده قدرت موتورها که از 20 تا 150 کیلو ولت آمپر متفاوت هستند، کاربردهای گوناگونی نیز دارند. برای مثال، موتورهای با قدرت 20 کیلو ولت آمپر بیشتر برای کارهای کوچک از قبیل امور مربوط به منازل، فروشگاه ها، و ادارات کوچک استفاده می شود. موتورهای با قدرت بیشتر نیز برای مجتمع های بزرگتر قابل استفاده است.

لازم به ذکر است که برخی از موتور ژنراتورها با قدرت دو تا سه هزار کیلو ولت آمپر و یا میزان بیشتر از این هم برای مصارف دیگری کاربرد ندارند. کشتی ها و وسایل نقلیه بزرگ مانند قطارها نیز نه تنها برای تأمین روشنایی مورد نیاز خود بلکه برای تأمین نیروی محرکه خود از این موتورها استفاده می کنند.

موتورهای لوول همچنین از گواهی EPA برخوردار هستند. گواهی EPA یعنی اینکه سازمان حافظت از محیط زیست آمریکا با بررسی این شرکت از متناسب بودن فعالیت های آن بر اساس استاندارهای لازم اطمینان حاصل نموده و گواهی مربوطه را برای آن صادر نموده است.

آشنایی با انواع ژنراتورها و نوع کارکرد آنها و همچنین مناسب بودن آنها با توجه به محیطی که قرار است در آن مورد استفاده واقع شوند، یک حوزه کاملاً تخصصی است.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آیسان

استفاده از فناوری‌های نوین درمحصولات تولید مکالته

با توجه به پیشرفت‌های مختلفی که در حوزه‌های گوناگون از جمله فناوری و ارتباطات راه دور شکل گرفته و این پیشرفت‌ها هر روز تحولات جدیدی ایجاد می‌کنند، این شرکت نیز معتقد است با توجه به جهان درحال تغییر، نیازمند استاندارهای جدیدی هستیم.

شرکت مکالته طیف وسیعی از سیستم‌های هوشمند را ارائه می‌کند که به واسطه فناوری‌های استفاده شده درآن بسیاری از قطعات به کار رفته در محصولات این شرکت توان حداکثر استفاده به منظور بهینه سازی سیستم تولید برق را ایجاد می‌کنند.

این شرکت همچنین با راه اندازی اپلیکیشن مخصوص خود، امکان دسترسی به معیارهای هوشمند با هدف مدیریت عملکرد دستگاه‌های مختلف جهت کسب سطوح جدید تولید و ارزش را فراهم ساخته است. البته به منظور اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص فناوری‌های دیجیتال نیاز است با تیم پیشیبانی این شرکت ارتباط برقرار شود.

مدل‌های مختلف دیزل ژنراتورهای مکالته

دیزل ژنراتور در واقعی ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی است و در مکان‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد که به شبکه برق متصل نیست یا به عنوان منبع تغذیه اضطراری کاربرد دارد. از دیزل ژنراتوها همچنین به منظور جبران کمبود بار اضافی مصرف برق نیز استفاده می‌شود.

بر این اساس، مدل‌های مختلفی از دیزل ژنراتورها وجود دارند که با توجه به نوع مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند. معیارهای مختلفی همچون کیلو وات آمپر که به اختصار به آن KVA گفته می‌شود، سرعت بر اساس دور بر دقیقه (RPM)، و نوع سیم پیچی در تقسیم بندی مدل‌های مختلف دیزل ژنراتورهای این شرکت نقش دارند. از جمله محصولات مکالته به طور کلی می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

دیزل ژنراتور مدل ECP۳ ۴ Pole: این مدل با برخورداری از قدرت ۴.۶ تا ۱۸ کیلو وات آمپر دارای کد سیم پیچی T۰۴۰۵S۳ است. چهار قطب (Pole) دارد و از تنظیم کننده DSR برخوردار است. دور موتور در هر دقیقه در این مدل دو هزار و ۲۵۰ دور و طبقه حفاظت آن (Protection Class) نیز IP۲۳ است.

دیزل ژنراتور مدل ECP۳C۴ Pole: این مدل از دیزل ژنراتور مکالته با مدل پیشین شباهت دارد و تنها تفاوت آن در میزان قدرت تولید است. قدرت این مدل ۶.۵ تا ۱۸ کیلو وات آمپر عنوان شده است.

دیزل ژنراتور مدل ECPE ۴ Pole (۱ phase Dedicated): این مدل از دیزل ژنراتور مکالته از نظر قدرت در محدودۀ ۵ تا ۱۳.۵ کیلو وات آمپر قرار دارد و کد سیم پیچی آن نیز S۴۲۳۵B۳ است. سایر مشخصات این مدل با مدل ECP۳ ۴ Pole یکسان است.

مدل‌های فوق تنها تعداد معدودی از محصولات شرکت مکالته هستند، که در این نوشتار به آنها اشاره شد. جزئیات بیشتر مرتبط با محصولات این شرکت نیازمند دریافت اطلاعات تخصصی از شرکت‌هایی هستند که در این عرصه سابقه دارند و با اطمینان می‌توان جزئیات تخصصی محصولات مختلف را از آنها دریافت کرد.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت زرآب اشاره کرد که با حدود نیم قرن سابقه توانسته است به یکی از شرکت‌های تخصصی در حوزه فروش دیزل ژنراتورهای مختلف به صنایع گوناگون فعالیت نماید.

آن گونه که احتمالاً می‌دانید استفاده از دیزل ژنراتورها بر اساس نیاز بخش‌های گوناگون و حتی شرایط جغرافیایی می‌تواند سئوالات زیادی در ذهن مصرف کنندگان ایجاد نماید. به طور یقین، پاسخ به این سئوالات علاوه بر تخصص نیازمند تجربه فعالیت درخشان در این حوزه نیز است.

از اینرو، می‌توان بیان کرد که شرکت زرآب توان ارائه تخصصی‌ترین مشاوره‌ها را در خصوص بهترین انتخاب برای مصرف کنندگان دارد و با دریافت این مشاوره‌های تخصصی مصرف کنندگان می‌توانند بهترین تصمیم را در خصوص خرید دستگاه‌های متناسب با مصرف خود اتخاذ کنند.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آیسان

موتور دیزل             

ریشه لغوی

کلمه دیزل نام یک مخترع آلمانی به نام دکتر رودلف دیزل است که در سال 1892 نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند.

دید کلی

موتورهای دیزل ، به انوع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند.

همانگونه که می‌دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود.

تاریخچه

در سال 1890 میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم می‌گردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش‌رس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می‌شد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می‌شد.

در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.

طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.

پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستم‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ‌‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.

موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند. با آنکه پیشرفت در ساخت این موتورها کند بود. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی کند بود. لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.

تقسیمات

موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلا می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می‌کردند و ...

ساختمان

ساختار موتورهای دیزل ژنراتور نه تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.

_پمپ انژکتور :__ وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.

انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می‌شوند.

فیلترهای سوخت : باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت می‌شوند.

لوله‌های انتقال سوخت : می‌بایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند.

توربوشارژر : باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر می‌شوند.

طرزکار

همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.

سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه

زمان تنفس :

پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()